TravelPerk fordobler satsningen på bæredygtige forretningsrejser og opkøber startup Susterra.

TravelPerk fordobler satsningen på bæredygtige forretningsrejser og opkøber startup Susterra.

  • TravelPerk gennemfører opkøbet af Susterra som en del af en løbende investering i bæredygtighed 
  • Susterra giver virksomheder præcise datarapporter, der muliggør bæredygtige rejser 
  • Dette er TravelPerks 4. opkøb, efter at virksomheden købte Storbritanniens største forretningsrejseplatform Click Travel i juli. 

London og Barcelona, 30. september 2021: TravelPerk, den største globale platform for rejseadministration, har i dag annonceret opkøbet af det britiske konsulentfirma Susterra, der rådgiver om bæredygtige forretningsrejser. Dette er TravelPerks fjerde opkøb og det seneste skridt i deres mission om at hjælpe alle virksomheder med at rejse bæredygtigt. 

Behovet for møder ansigt til ansigt stiger, og det samme gør vores ansvar over for vores planet. Susterra, der blev grundlagt af miljøforskeren James Dent, bruger avanceret dataanalyseteknologi til at tilbyde virksomheder et holistisk overblik over hele deres forretningsrejserelaterede miljøpåvirkning. Susterras rapporter hjælper virksomheder med at få handlingsorienteret indsigt, der giver dem mulighed for at forbedre deres CO2-effektivitet, reducere omkostningerne og nå deres bæredygtighedsmål. Det dækker alt fra flyrejser, hoteller, billeje og togrejser med uovertruffen nøjagtighed og pålidelighed.

Bæredygtighed fylder mere og mere, og virksomhederne søger løsninger til at fremme deres grønne initiativer. Susterras software gør det muligt for virksomheder at implementere klare og praktiske politikker og emissionsmål ved at tilbyde en række reduktionsmetoder. "Vejen til en mere bæredygtig forretningspraksis starter med synlighed", siger James Dent, og denne filosofi danner grundlaget for Susterras tilbud. Susterra bruger industristandarden ICAO Methodology, hvilket sikrer, at kunderne kan have tillid til platformens nøjagtighed og effekt. 

Susterra styrker TravelPerks bæredygtighedstilbud i verdensklasse yderligere. Det bygger på succesen med GreenPerk, som giver virksomheder mulighed for at kompensere for 100 % af deres CO2-udledning. Kunderne får adgang til en end-to-end-løsning, der omfatter alt fra rapportering til udligning. Sammen med TravelPerks fokus på at opnå netto-nul forretningsrejser, som omfatter en udvidet jernbaneopgørelse i USA og Europa, kan bæredygtige rejser nu virkelig være inden for enhver virksomheds rækkevidde. Susterras teknologi vil blive integreret i platformen i løbet af de kommende måneder. 

Susterras grundlægger, James Dent, er miljøforsker og har ledet forskellige projekter for produktion af ren energi for Africa Enterprise Challenge Fund (AECF) i det sydlige Afrika og forskningsprojekter ved det britiske Tyndall Centre for Climate Change Research. James kommer til TravelPerk som ESG Sustainability Data Analyst for at hjælpe med at videreudvikle virksomhedens produktudbud inden for bæredygtighed. 

Opkøbet er det seneste i en række milepæle for TravelPerk. I januar opkøbte TravelPerk sin amerikanske rival NexTravel. I maj annoncerede virksomheden en serie D-finansiering på 160 millioner dollars for at fremme sin globale vækst, hvilket bragte det samlede beløb op på 294 millioner dollars. Dette blev efterfulgt af TravelPerks opkøb i juli af Click Travel, Storbritanniens største udbyder af forretningsrejser, hvilket gør TravelPerk til den største SMB-forretningsrejseplatform globalt. 

Ross McNairn, Chief Product Officer hos TravelPerk, kommenterede:

"De møder, der betyder noget, vil altid finde sted personligt, så virksomheder vil altid have brug for, at deres medarbejdere rejser for at møde kunder, potentielle kunder og teams ansigt til ansigt. Når det er sagt, er der en massiv efterspørgsel fra vores kunder på at muliggøre disse møder med den lavest mulige indvirkning på miljøet. Det er grunden til, at vi investerer meget i at hjælpe vores kunder med at få et retvisende billede af deres fodaftryk, så de bevidst kan gøre en indsats for at mindske det, både gennem TravelPerk og deres egne programmer. Bæredygtighed er et langt sejt træk, og vi ønsker at være førende i denne overgang.

"Susterras software er unik med hensyn til den nøjagtighed, granularitet og handlingsorienterede indsigt, den tilbyder virksomheder, der ønsker at indføre en bæredygtig, ansvarlig rejsestrategi. Vi er meget glade for at have Susterra med på holdet og kan ikke vente med at rulle denne banebrydende teknologi ud som en del af vores brancheførende bæredygtighedstilbud." 

James Dent, grundlægger af Susterra, kommenterede:

"Flere og flere virksomheder ønsker at tage de rigtige skridt til at reducere deres CO2-fodaftryk, men de er usikre på, hvad de kan gøre for at få en positiv effekt. Forretningsrejser er selvfølgelig en vigtig del af dette, så jeg skabte Susterra for at hjælpe arbejdsgivere med at træffe de rigtige beslutninger med tillid. TravelPerk er allerede førende på dette område takket være succesen med GreenPerk, og jeg er begejstret for at arbejde sammen med Ross og teamet om at bygge videre på denne succes. Sammen kan vi hjælpe med at ændre den globale rejseadfærd i stor skala og bringe os tættere på målet om at hjælpe virksomheder med at blive netto-nul inden 2030." 

Om TravelPerk

TravelPerk er den næste generation af forretningsrejseplatforme, der baner vejen for fremtidens forretningsrejser. TravelPerks alt-i-én-platform giver de rejsende den frihed, de ønsker, samtidig med at virksomhederne får den kontrol, de har brug for. Resultatet er sparet tid, penge og besvær for alle.

TravelPerk har verdens største rejsebeholdning sammen med stærke administrationsfunktioner, 24/7 kundesupport, avanceret teknologi og design i forbrugerkvalitet, som alt sammen gør det muligt for virksomheder og organisationer over hele verden som TransferWise, Revolut, Monzo, Farfetch og det amerikanske rugbyforbund at få mest muligt ud af deres rejser.
Med støtte fra investorer i verdensklasse som DST, Kinnevik, Target Global, Felix Capital, Greyhound Capital, Spark Capital, Heartcore, LocalGlobe, Amplo, 14W - investorer i nogle af de mest disruptive virksomheder inden for teknologi, herunder Zalando, Slack, Trello, Twitter, Farfetch og Delivery Hero - genopfinder TravelPerk forretningsrejser med en end-to-end-løsning, der fungerer Besøg www.travelperk.dk for mere information.