TravelPerk opkøber startupvirksomheden Albatross for at styrke tilbuddet om risikostyring af rejser
- TravelPerk gennemfører opkøbet som en del af en løbende investering i innovationer, der skal støtte forretningsrejsende i tiden efter covid-epoken
- Albatross' live-data om rejserestriktioner og lokale retningslinjer vil blive integreret i TravelPerks TravelCare-tilbud og gjort tilgængelige som en selvstændig API.
- Opkøbet er det seneste skridt i TravelPerks mission om at sætte nye standarder for forretningsrejser, efter lanceringen af FlexiPerk og GreenPerk.
Barcelona, torsdag den 9. juli 2020: TravelPerk, den hurtigst voksende globale rejseadministrationsplatform, har i dag annonceret opkøbet af Albatross, en startup, der tilbyder en API til struktureret information om rejserestriktioner og lokale retningslinjer til rejseapplikationer. Opkøbet er en del af TravelPerks bredere indsats for at hjælpe rejsende og virksomheder med at navigere sikkert og tillidsfuldt i det komplekse rejsemiljø, som Covid-19 har skabt. Albatross' teknologi og data vil blive inkorporeret i TravelCare, TravelPerks tilbud om risikostyring af rejser.
Mens samfund over hele verden arbejder på at komme sig efter Covid-19, begynder internationale forretningsrejser at åbne igen. Situationen er dog stadig usikker, og rejserestriktioner og vejledning til rejsende varierer betydeligt på tværs af geografier og ændres ofte. Det gør mange rejsende usikre på, hvordan de rejser sikkert og i overensstemmelse med de lokale regler, og travel managers uden synlighed og værktøjer til at reagere hurtigt på ændringer, og det gør det ekstremt vanskeligt for virksomheder at opfylde deres omsorgspligt over for medarbejderne.
TravelPerks udvidede tilbud inden for travel risk management vil imødekomme disse udfordringer og støtte rejsende før og efter, de booker en rejse, samt mens de er på rejse. Gennem Albatross' udviklercentrerede API vil rejseudbydere kunne vise information om rejserestriktioner i deres bookingflow. Dette omfatter risikorådgivning om Covid-19, enhver Covid-relateret begrænsning - herunder om det er tilladt at rejse mellem steder og enhver social distancering og ansigtsmaske, der gælder - plus lokale nødnumre. TravelCare dækker også vejledning omkring andre potentielle problemer, herunder strejker, lukninger og planlagte protester. Oplysningerne opdateres i realtid, og i modsætning til traditionelt rejserisikoindhold præsenteres de i et fordøjeligt, brugervenligt format, der er let at forstå for de rejsende.
TravelPerks første opkøb
Med købet af Albatross styrker TravelPerk sin stærke serie af produkter til risikostyring af rejser. Albatross blev grundlagt tidligere i år og har opbygget en brancheførende, udviklercentreret API til rejserisikostyring. Det er den eneste virksomhed, der kan dække punkt-til-punkt rejserestriktioner, og de har allerede oplevet en betydelig fremgang inden for sektoren.
Ud over at blive integreret i TravelPerks platform, vil Albatross' tilbud fortsat blive tilbudt som et selvstændigt produkt til rejseudbydere og slutbrugere. Albatross-teamet, der ledes af grundlæggeren Raphael Daverio, bliver en del af TravelPerk-teamet for at videreudvikle TravelPerks produktudbud inden for risikostyring af rejser.
Hjælp rejsende med at navigere i den 'nye normal'
Nogle af TravelPerks udvidede tilbud inden for travel risk management, som også indeholder indhold fra softwareleverandøren Riskline, er tilgængelige for kunder fra i dag, mens andre bliver tilgængelige i de kommende uger. De vigtigste funktioner omfatter:
- Information i realtid om punkt-til-punkt-restriktioner: Som noget nyt i branchen giver dette kunderne indsigt i realtid i de regler og retningslinjer, der gælder for rejser fra deres specifikke afgangssted til deres destination.
- Søg i oplysninger om Covid-relaterede krav og lokale retningslinjer: Disse oplysninger opdateres i realtid fra statslige, diplomatiske og lovgivningsmæssige kilder og viser, om rejsen vil blive godkendt på den planlagte afrejsedato, og giver detaljer om de seneste dokumentationskrav og risikoniveau.
- Support efter booking og under rejsen: Når en rejse er bestilt, sender TravelPerk brugerne en personlig e-mail med ekstra rejsedokumenter og en rejseplan inklusive de seneste risikoadvarsler. Op til og under selve rejsen modtager brugerne så meddelelser i appen eller e-mail-advarsler om eventuelle opdateringer eller ændringer i rejse- og sundhedsretningslinjerne eller risikoniveauet på destinationen.
- 7-stjernet kundeservice: Som med alle sine produkter og tjenester understøttes TravelPerks tilbud om rejse-risikostyring af TravelPerks interne kundeserviceteam, som yder 7-stjernet, 24/7 menneskelig kundesupport til at løse eventuelle problemer, der opstår under rejsen.
- Gratis & Premium versioner: Alle TravelPerk-kunder vil modtage alle funktioner, der er rettet mod rejsende, med begrænset administratorfunktionalitet. En premium-version vil også være tilgængelig med yderligere administrationsfunktioner, herunder fuld synlighed af notifikationer og de berørte rejser og medarbejdere.
Avi Meir, CEO og medstifter af TravelPerk, siger:
"Vi ved fra vores egne data, at virksomheder er begyndt at tænke på at rejse igen. Men vi ved også, at der ikke er nogen vej tilbage til den enkle verden, som vi tog for givet før Covid-19. Den nye normal for forretningsrejser vil være mere kompleks og meget mere uforudsigelig, da rejsekorridorer eller rejsebobler åbner og lukker som reaktion på folkesundhedssituationen i hvert land eller endda i specifikke regioner inden for lande.
"Hos TravelPerk er vores fokus altid at levere den bedst mulige rejseoplevelse. I denne nye æra betyder det at give enkeltpersoner problemfri adgang til den allernyeste information om rejserestriktioner og sundhedsvejledning; ikke bare generel information, men de nøjagtige ting, de har brug for at vide for den specifikke rejse, de planlægger. Det er præcis, hvad det fantastiske produkt fra Albatross gør muligt. Vi blev blæst bagover af det, Raphael og hans team har bygget, og vi er glade for at have dem med i TravelPerk-teamet som en del af vores første opkøb nogensinde."
Raphael Daverio, CEO og grundlægger af Albatross, tilføjede:
"I bund og grund deler Albatross og TravelPerk den samme grundlæggende tro på, at rejseapplikationer stadig kan skabe dejlige, sikre rejseoplevelser for deres brugere på trods af Covid-19-pandemien.
"At gå sammen med TravelPerk vil hjælpe os med at accelerere vores produktinnovation og vækst globalt og i sidste ende bringe os tættere på vores vision om at bringe disruptive rejse-risikostyringsværktøjer til virksomheder af enhver størrelse. Jeg er virkelig begejstret for at begynde at arbejde med Avi og hans fantastiske team for at bygge produkter, der virkelig vil sætte nye standarder i rejsebranchen."
De nye travel risk management-løsninger er den seneste tilføjelse til TravelPerks voksende pakke af innovative produkter og tjenester. Det følger lanceringen af det fleksible refusionsprodukt FlexiPerk i 2019; CO2-kompensationsproduktet GreenPerk tidligere i år; og TravelPerks nylige partnerskab med International SOS om at hjemsende rejsende, der er strandet i udlandet.
Om TravelPerk
TravelPerk er den næste generation af forretningsrejseplatforme, der baner vejen for fremtidens forretningsrejser. TravelPerks alt-i-en-platform giver de rejsende den frihed, de ønsker, samtidig med at virksomhederne får den kontrol, de har brug for. Resultatet er sparet tid, penge og besvær for alle.
TravelPerk har verdens største rejsebeholdning sammen med stærke administrationsfunktioner, 24/7 kundesupport, avanceret teknologi og design i forbrugerkvalitet, som alt sammen gør det muligt for virksomheder over hele verden at få mest muligt ud af deres rejser.
Med opbakning fra investorer i verdensklasse som Kinnevik, Target Global, Felix Capital, Spark Capital, Heartcore, LocalGlobe, Amplo, 14W - investorer i nogle af de mest disruptive virksomheder inden for teknologi, herunder Zalando, Slack, Trello, Twitter, Farfetch og Delivery Hero - genopfinder TravelPerk forretningsrejser med en end-to-end-løsning, der fungerer. Besøg www.travelperk.dk eller https://www.travelperk.dk/rejse-loesninger/rejse-sikkerheds-loesning/ for mere information.