TravelPerk samarbejder med Skyscanner om at skabe sikre rejser
- TravelPerk samarbejder med Skyscanner om at give Skyscanner-rejsende liveopdateringer om rejserestriktioner for at gøre det mere sikkert at rejse efter covid-19 via TravelSafe API.
- TravelSafe API er TravelPerks første produkt designet til det bredere rejseøkosystem.
- Partnerskabet er det seneste skridt i både TravelPerk og Skyscanners løbende bestræbelser på at hjælpe rejsende og virksomheder med at navigere sikkert og tillidsfuldt i det komplekse rejsemiljø, som Covid-19 har skabt.
London, Storbritannien, 27. maj 2021: TravelPerk, den største globale rejseadministrationsplatform, har i dag annonceret et partnerskab med den førende globale rejsemarkedsplads Skyscanner for at give rejsende daglige data om Covid-19-rejserestriktioner, herunder punkt-til-punkt-rejseinformation, dokumenter, der kræves for at rejse, og detaljer om destinationsspecifikke restriktioner og krav.
Partnerskabet giver rejsende mulighed for at træffe informerede valg, når de booker rejser på et tidspunkt, hvor internationale rejser genåbner midt i et komplekst netværk af Covid-19-restriktioner. Daglig indsigt leveres gennem TravelPerks TravelSafe API, som gør det muligt for tredjeparts rejsebureauer og andre at give deres kunder rettidig information om punkt-til-punkt rejserestriktioner og krav på både ankomst- og returdestinationer. API'en, som er TravelPerks første produkttilbud til den brede rejsebranche, er baseret på TravelPerks eget datasæt, der er indsamlet fra officielle kilder som UK Commonwealth Office og lokale myndigheders hjemmesider og krydsrefereret af politiske analytikere. Tjenesten indeholder også oplysninger om lokale restriktioner og krav, herunder karantæner, test og vaccinationsbeviser, og råd om dokumentation som f.eks. passagerlokaliseringsformularer.
TravelPerks TravelSafe API driver nu Skyscanners interaktive kort, som hjælper rejsende med at forstå, hvor de kan tage hen, og hvilke regler der gælder for at rejse til enhver destination i verden. Siden integrationen af TravelPerk-data har Skyscanner oplevet et markant skift i kundetilfredshed og rapporteret en stigning på 40% for deres Journey Experience og Product Market Fit-score, der måler brugervenlighed og opfattet anvendelighed specifikt på mobil.
Ved at integrere TravelSafe API spiller både Skyscanner og TravelPerk en vigtig rolle i at muliggøre en sikker og gnidningsløs tilbagevenden til rejsen og opbygge de rejsendes tillid gennem liveopdateringer om rejserestriktioner og -krav, siden Skyscanner begyndte at vise TravelPerk-data på deres kort.
Denne nyhed følger TravelPerks nylige annoncering af en serie D-finansiering på 160 millioner dollars, der vil fremme den næste fase af virksomhedens hurtige globale vækst og vil hjælpe virksomheden med at forbedre sine tilbud inden for sikkerhed, fleksibilitet og bæredygtighed.
Ross McNairn, Chief Product Officer hos TravelPerk, siger:
"Det har været et hårdt år for rejsebranchen og for folk, der elsker at rejse. Vi begynder at se, at rejserne åbner igen, men situationen er stadig usikker, kompleks og hurtigt skiftende med en række restriktioner, der sandsynligvis vil være på plads for specifikke destinationer og ruter i nogen tid fremover.
"Hos TravelPerk ønsker vi at udstyre rejsende med de værktøjer og oplysninger, de har brug for til at begynde at booke rejser igen, tillidsfuldt og sikkert. Vores TravelSafe API er designet til at gøre netop det, og ved at gøre det til vores første produkt, der er tilgængeligt for den bredere rejsesektor, håber vi at støtte hele rejseøkosystemet, når det kommer sig efter forstyrrelserne i de sidste 12 måneder. Vi er glade for at samarbejde med Skyscanner og er meget stolte over at arbejde sammen om en fælles mission om at hjælpe både fritids- og forretningsrejsende med at begynde at rejse igen."
Piero Sierra, Chief Product Officer hos Skyscanner, siger:
"Vi ved, at der er en enorm efterspørgsel på rejser lige nu - ifølge vores rejsepuls planlægger 54% af de rejsende, der besøger Skyscanner i denne måned, en rejse, mens 40% overvejer det. Det er den højeste intention, vi har set i over et år. Men vi er også klar over, at der skal gøres mere for at genopbygge de rejsendes tillid efter et år, der ikke ligner noget andet.
"På spørgsmålet om, hvad der ville få dem til at booke en international flyrejse, nævner næsten 1 ud af 2 (43%) rejsende større klarhed over restriktioner og ligetil vejledning omkring internationale rejser. Vi lancerede vores kort for at imødekomme dette behov, give rejsende gennemsigtig, letforståelig information og hjælpe dem med at navigere i det konstant omskiftelige landskab, som internationale rejser er i disse Covid-påvirkede tider. Men vi stoppede ikke der - vi er altid på udkig efter måder at forbedre vores oplevelse for brugerne og opfylde de rejsendes behov på den bedst mulige måde. Med integrationen af TravelPerks TravelSafe API tager vi vores kort til det næste niveau og sikrer, at det virkelig hjælper rejsende med at forstå, hvor de kan rejse hen, og hvilke regler de skal overholde for at rejse."
Om TravelPerk
TravelPerk er den næste generation af forretningsrejseplatforme, der baner vejen for fremtidens forretningsrejser. TravelPerks alt-i-én-platform giver de rejsende den frihed, de ønsker, samtidig med at virksomhederne får den kontrol, de har brug for. Resultatet er sparet tid, penge og besvær for alle.
TravelPerk har verdens største rejsebeholdning sammen med stærke administrationsfunktioner, 24/7 kundesupport, avanceret teknologi og forbrugervenligt design, som alt sammen gør det muligt for virksomheder over hele verden at få mest muligt ud af deres rejser.
Med støtte fra investorer i verdensklasse som DST, Kinnevik, Target Global, Felix Capital, Greyhound Capital, Spark Capital, Heartcore, LocalGlobe, Amplo, 14W - investorer i nogle af de mest disruptive virksomheder inden for teknologi, herunder Zalando, Slack, Trello, Twitter, Farfetch og Delivery Hero - genopfinder TravelPerk forretningsrejser med en end-to-end-løsning, der fungerer. Besøg www.travelperk.dk eller https://developers.travelperk.com for mere information
Om Skyscanner
Skyscanner blev grundlagt i 2003 og er en førende rejsemarkedsplads dedikeret til at sætte de rejsende først. Skyscanner hjælper millioner af mennesker i 52 lande og på over 30 sprog med at finde de bedste rejsemuligheder for fly, hoteller og billeje hver måned. Skyscanner er tilgængelig på desktop, mobilweb og den højt vurderede app har 100 millioner downloads. I samarbejde med 1200 rejsepartnere er Skyscanners mission at lede den globale transformation til moderne og bæredygtige rejser.