TravelPerk & Lufthansa Group Airlines samarbejder om NDC for at give moderne virksomheder reelle besparelser og tilfredse rejsende
- New Distribution Capability (NDC) er fremtiden for booking af rejser og et direkte svar på forretningsrejsendes krav om oplevelser på forbrugerniveau og lavere priser.
- TravelPerk har tilbudt udvalgte kunder NDC-funktionalitet med Lufthansa i seks måneder, og kunderne ser allerede reelle besparelser (i nogle tilfælde så meget som 37%).
- Partnerskabet fortsætter TravelPerks mission om at give forretningsrejsende friheden til selv at booke rejser med uovertrufne valgmuligheder, og til gengæld giver det virksomheder en compliance på over 90 %.
LONDON, tirsdag den 25. juni: TravelPerk, Europas førende platform til administration af forretningsrejser, og Lufthansa Group Airlines offentliggør i dag deres partnerskab om at levere det nyeste inden for New Distribution Capability-standarder, der giver en uovertruffen forretningsrejseoplevelse. De rejsende får flere valgmuligheder og en bedre oplevelse, og virksomhederne oplever øjeblikkelige besparelser og dramatiske forbedringer i deres compliance.
TravelPerks forbindelse til Lufthansa Group Airlines' NDC API låser op for noget af flyselskabets bedste indhold. Både de billigste billetpriser (via NDC Smart Offer) og det bredeste udvalg af tillægsydelser er nu tilgængelige for TravelPerk-kunder. Udvalgte kunder har allerede draget fordel af dette i flere måneder.
NDC er en ny standard for bookingoplevelsen for den rejsende og vil gøre det muligt at se flere detaljer om de flymuligheder, der er tilgængelige for rejsende, om ting som WIFI, stik, måltider og sædeindretning. Dette kombineret med TravelPerks omfattende platform - en one-stop-shop, hvor kunderne kan booke alt fra hoteller, tog, biler og få adgang til 7-stjernet support 24/7, indbyggede politikker og rapportering - giver de rejsende flere valgmuligheder med en hurtigere og mindre stressende bookingoplevelse.
TravelPerk var hurtig til at se potentialet for, at NDC kunne forbedre omkostningseffektiviteten og rejsekvaliteten for forretningsrejsende, og har kørt en betatest af Lufthansas tilbud med en udvalgt gruppe kunder i løbet af de sidste par måneder for at forfine det, der nu er tilgængeligt for alle kunder. I løbet af testen har de virksomheder, der er involveret i testen, sparet så meget som 37% på de samlede omkostninger ved flyrejser inden for Europa.
Dette er endnu et eksempel på, at TravelPerk kombinerer det bedste fra forbruger- og erhvervsrejseteknologi for at give moderne forretningsrejsende en smidig og pålidelig oplevelse, som de forventer, samtidig med at virksomhederne får øget compliance og kontrol. Da over 40% af medarbejderne indrømmer, at de regelmæssigt booker uden for reglerne, tilbyder TravelPerks one-stop-shop-tilgang til forretningsrejser virksomhederne en effektiv måde at få dette tal tættere på 5-10%. Dette er kun muligt i samarbejde med andre innovatører i branchen, som Europas største flyselskabsgruppe, Lufthansa Group Airlines.
Lufthansa Group Airlines har fra begyndelsen taget en modig holdning til New Distribution Capabilities (NDC) med starten af deres NDC-partnerprogram, der har til formål at revolutionere flyselskabernes distributionslandskab ved at tilbyde rejsende flere muligheder til bedre priser. Denne nye standard, der er indført af IATA, er den næste bølge inden for teknologi, der moderniserer forretningsrejsebranchen.
"Forretningsrejsende forventer, at deres virksomheds rejseadministrationsværktøj leverer de bedste priser på markedet, med alle billettyper og dynamiske pakketilbud, som de er vant til, når de booker ferier. Hvis de ikke gør det, fører det til manglende tillid, frustration og potentiel lækage.
Vores partnerskab med Lufthansa Group Airlines giver os mulighed for at løse disse problemer gennem NDC-kanalen ved at levere skræddersyet NDC-indhold og -pakker, der opfylder deres specifikke behov - hvilket fører til glade forretningsrejsende. Beviset for dette er vores adoptionsrate på 97%. Virksomhederne elsker naturligvis også dette, da det giver dem en gladere arbejdsstyrke og bedre compliance, hvilket sparer dem tid og penge. Noget, de ikke har kunnet gøre tidligere." Richard Viner, Country Manager UK hos TravelPerk.
"Vi er begejstrede for dette partnerskab, da TravelPerk er en hurtigt voksende startup i distributionslandskabet," siger Dr. Stefan Kreuzpaintner, Vice President Sales Europe, Middle East & Africa Lufthansa Group Airlines. "Vores kunder er altid i centrum, og vi tror på, at dette partnerskab vil fremme moderne flyselskabsdetailhandel og i fællesskab udvikle en unik kundeoplevelse."
TravelPerk CEO Avi Meir siger: "Vi har udnyttet fremskridtene inden for NDC i løbet af de sidste seks måneder og arbejdet med udbydere som Lufthansa for at give rejsende et niveau af klarhed, de aldrig har set før. Der er en enorm mulighed for, at dette kan hjælpe os med at bringe oplevelsen af forretningsrejser til det næste niveau."
Om TravelPerk
TravelPerk er den næste generation af forretningsrejseplatforme, der baner vejen for fremtidens forretningsrejser. TravelPerks alt-i-en-platform giver de rejsende den frihed, de ønsker, samtidig med at virksomhederne får den kontrol, de har brug for. Resultatet er sparet tid, penge og besvær for alle.
TravelPerk har verdens største rejsebeholdning sammen med stærke administrationsfunktioner, 24/7 kundesupport, avanceret teknologi og design i forbrugerkvalitet, som alt sammen gør det muligt for virksomheder over hele verden at få mest muligt ud af deres rejser.
Med støtte fra investorer i verdensklasse som Kinnevik, Target Global, Felix Capital, Spark Capital, Sunstone, LocalGlobe, Amplo, 14W - investorer i nogle af de mest disruptive virksomheder inden for teknologi, herunder Zalando, Slack, Trello, Twitter, Farfetch og Delivery Hero - genopfinder TravelPerk forretningsrejser med en end-to-end-løsning, der fungerer.
Om Lufthansa
Lufthansa Group er verdens største luftfartskoncern målt på omsætning og markedsleder i Europas luftfartssektor. Koncernen stræber efter at være "First Choice in Aviation" for sine kunder, medarbejdere, aktionærer og partnere. Sikkerhed, kvalitet, pålidelighed og innovation er de primære referencer og prioriteter for alle forretningsaktiviteter.
Lufthansa Group er opdelt i de tre strategiske områder Hub Airlines, Point-to-Point Business og Service Companies. Gruppens netværksselskaber, med deres premium brands Austrian Airlines, Lufthansa og SWISS, betjener sit hjemmemarked fra deres hubs i Frankfurt, München, Zürich og Wien. Med sit Eurowings-brand tilbyder koncernen også kort- og langdistanceflyvninger fra punkt til punkt på det voksende marked for private rejser. Brussels Airline er også en del af point-to-point-tjenesterne. Og med sine serviceselskaber, som alle er globale markedsledere inden for deres individuelle brancher, har Lufthansa Group fundet succes inden for yderligere områder af luftfartsbranchen.
Lufthansa Groups flyselskaber betjener 343 destinationer i 103 lande og tilbyder 13.267 ugentlige afgange i sommeren 2019. Den nuværende flåde består af 763 fly (pr. februar 2019), og gruppen vil fortsætte med at modtage nye fly indtil 2025. I 2018 beskæftigede Lufthansa Group omkring 135.000 medarbejdere, bød 142 millioner passagerer velkommen ombord på sine fly og genererede et salg på omkring 35,8 milliarder euro.
Pressekontakt
Elisa Llera
Kommunikation & Presse
press@travelperk.com