TravelPerk styrker sit fodfæste i USA med opkøbet af NexTravel

TravelPerk styrker sit fodfæste i USA med opkøbet af NexTravel

  • NexTravel håndterer forretningsrejser for mere end 700 globale kunder og har til dato behandlet over 300.000 rejser.
  • Flytningen er en del af TravelPerks strategi om at dominere det globale forretningsrejsemarked ved at udvide og forbedre deres produkt med dette opkøb og flere i den nærmeste fremtid.
  • TravelPerk annoncerer også et partnerskab med Southwest Airlines® for at understøtte væksten i USA og for at opfylde TravelPerks mission om at levere uovertruffen lagerbeholdning.

Chicago og Barcelona, onsdag den 13. januar 2021: TravelPerk, den største globale rejseadministrationsplatform, har i dag annonceret købet af den amerikanske forretningsrejseplatform NexTravel for at støtte TravelPerks igangværende ekspansionsstrategi på det amerikanske marked. Opkøbet vil omfatte NexTravels kundebase, teknologi, medarbejdere, lagerbeholdning og ekspertise på det amerikanske marked.

NexTravel er en Santa Monica-baseret platform til administration af forretningsrejser, der blev grundlagt i 2013 af medstifterne Wen-Wen Lam og Alexey Pakhomov og lanceret i 2015 fra Y Combinator. Mere end 700 erhvervskunder i USA - herunder virksomheder som Yelp, Stripe og Harry's - bruger NexTravel til at booke, administrere, afregne og rapportere medarbejderrejser, og til dato har platformen behandlet over 300.000 rejser. Opkøbet vil øge mængden af USA-baserede rejseudgifter på TravelPerk-platformen til nye højder og hjælpe virksomheden med at konsolidere sin position som brancheleder og komme stærkere ud af pandemien, samtidig med at den bliver en styrke, man kan regne med i USA.

TravelPerk har fokuseret på én ting i 2020 - at overvinde sundhedskrisen ved at levere innovative løsninger til rejser i en COVID- og post-COVID-verden. Virksomheden brugte 2020 på at øge sin kundebase og fremtidssikre produkter for at hjælpe brugerne med at navigere i det komplekse rejsemiljø, der er katalyseret af pandemien. TravelPerk har løbende forbedret eksisterende produkter som FlexiPerk og har også udgivet nye produkter i år, herunder den selvstændige TravelSafe API, som gør realtidsdata om Covid-19-rejserestriktioner tilgængelige for hele rejsesektoren.

NexTravel er TravelPerks andet og største opkøb efter integrationen af risikostyringsstartup Albatross i juli 2020. Det er en del af TravelPerks strategi om at blive ved med at blive stærkere ved at opkøbe andre virksomheder og integrere deres ekspertise og talentfulde teams for at opbygge langsigtet vækst.

TravelPerk annoncerer også et banebrydende partnerskab med amerikanske Southwest Airlines®, i endnu et forsøg på at give sine amerikanske kunder den bedste oplevelse inden for forretningsrejseadministration. Eksisterende kunder vil nu kunne få adgang til Southwest Airlines' fulde udbud til booking af indenrigsflyvninger i USA.

Avi Meir, CEO og medstifter af TravelPerk, kommenterede: 

"Vores primære mål i år har været at imødekomme vores kunders skiftende behov inden for forretningsrejser, når de navigerer i de unikke udfordringer, som Covid-19 har skabt. På trods af den midlertidige afmatning i rejser verden over har vi været i stand til at investere betydeligt i vores produkter og teknologi og bevæge os hurtigt for at styrke vores tilbud, hvilket giver os en god platform for fortsat vækst på vores prioriterede markeder, især USA. 

"USA har været et vigtigt marked for TravelPerk i nogen tid, men vi er nu mere engagerede end nogensinde i at øge vores tilstedeværelse her. Opkøbet af NexTravel vil accelerere vores vækst i USA, fordoble størrelsen af vores team på stedet og tilføje betydeligt til vores kundebase og ekspertise på markedet. Dette er endnu en vigtig milepæl i TravelPerks globale vækst, og vi er spændte på at bringe vores kombinerede tilbud på markedet."

Wen-Wen Lam fra NexTravel:

"NexTravel og TravelPerk deler den samme grundlæggende mission: at give travel managers og rejsende over hele verden en unik rejseoplevelse. Nu mere end nogensinde ved vi, at travel managers har brug for synlighed og kontrol, mens rejsende ønsker at føle sig støttet, trygge og sikre.

"Ved at gå sammen med TravelPerk kan vi give vores kunder en bookingoplevelse i verdensklasse og udvide deres internationale kapacitet. Vi kan ikke vente med at fortsætte det gode arbejde sammen med deres team med at sætte nye standarder for branchen."

TravelPerk-history-timeline

Om TravelPerk

TravelPerk er den næste generation af forretningsrejseplatforme, der baner vejen for fremtidens forretningsrejser. TravelPerks alt-i-én-platform giver de rejsende den frihed, de ønsker, samtidig med at virksomhederne får den kontrol, de har brug for. Resultatet er sparet tid, penge og besvær for alle.

TravelPerk har verdens største rejsebeholdning sammen med stærke administrationsfunktioner, 24/7 kundesupport, avanceret teknologi og design i forbrugerkvalitet, som alt sammen gør det muligt for virksomheder og organisationer over hele verden som Share Now, Algolia, GetYourGuide, The Robbins Company, Glovo, USA Wrestling og Lightspeed at få mest muligt ud af deres rejser.

Med støtte fra investorer i verdensklasse som Kinnevik, Target Global, Felix Capital, Spark Capital, Heartcore, LocalGlobe, Amplo, 14W - investorer i nogle af de mest disruptive virksomheder inden for teknologi, herunder Zalando, Slack, Trello, Twitter, Farfetch og Delivery Hero - genopfinder TravelPerk forretningsrejser med en end-to-end-løsning, der fungerer.