CM

75% Sparet tid
200+ Månedlige ture
10 Internationale kontorer
Industri
Telekommunikation
Medarbejdere
300+
Hovedkvarter
Breda

CM's løsninger påvirker milliarder af mennesker verden over

Virksomheden tilbyder en CPaaS (Communications Platform as a Service), der hjælper virksomheder med at betjene deres kunder på mobile enheder via chat, SMS, push-notifikationer og meget mere. Med kontorer flere steder, bl.a. i Paris, London, Cape Town, Hong Kong og Shenzhen, rejser CM's salgsteam og produktspecialister ofte. "Sammen med Nicky Bouwman og Shanti Geerards håndterer jeg alle de internationale rejser for vores tolv kontorer," siger Babs van der Waal, Operations and Administrations Professional. "Vi har omkring 200 mennesker, der rejser, og Nicky og jeg tager os af alle de rejseanmodninger, der kommer ind.

"TravelPerk hjælper vores medarbejdere med at tage ansvar for deres egne rejser, og det får dem til at føle sig godt tilpas, fordi de kan se alle mulighederne og lægge det ind i systemet. De ved, at nogen vil se på det, og at det vil være klaret på 10 minutter."

Katharina Schmaehl, kontorchef

Problemet med fritidsbookingsider bygget til forbrugere

I årevis havde Babs booket rejser for sine kolleger på forbrugersider som Booking.com og Skyscanner. "Den rejsende sendte en anmodning via e-mail, og vi var nødt til at vende tilbage til personen og tjekke, hvilken kundekonto rejsen var knyttet til, hvilken begivenhed de skulle til og andre detaljer," siger van der Waal. "Det tog meget tid at sætte det hele sammen." Al den frem og tilbage e-mailing betød, at der kunne gå timer eller dage mellem en rejseanmodning og en færdig rejseplan.

Der var også andre problemer. "Det store problem med især forbrugersider var, at man skulle betale for hoteller," siger van der Waal, der bemærker, at det som ferierende kan være en god ting ikke at skulle betale for hoteller på forhånd, men at det som virksomhed er frustrerende. "Vi var nødt til at ringe til hotellet efter bookingen og bede om at betale med firmakortet, så kollegerne ikke skulle betale ved ankomsten og derefter afregne det."

Hurtigere bookinger, nemme betalinger og rejsende, der har kontrollen

CM Travel-teamet begyndte at bruge TravelPerk i april 2017 og bemærkede straks en forskel i den tid, det tog at booke rejser. De kunne gemme rejsesøgninger, betale forud online med firmakortet og få proaktiv kundesupport til at hjælpe dem med at booke komplekse rejser, når de havde brug for det.

I december 2017 inviterede van der Waal alle CM's medarbejdere til at bruge TravelPerk. "Vi booker rejserne for dem for at sikre, at det er omkostningseffektivt for CM, og nu kan vores rejsende indtaste deres rejseoplysninger inde i TravelPerk," siger van der Waal.

"De kan se på datoerne og afgangs- og ankomsttiderne og søge efter hoteller, der ligger tæt på mødestedet."

Katharina Schmaehl, kontorchef

"De kan tilføje alle disse detaljer samt en personlig besked til os. Så klikker de for at anmode om rejsen, og den kommer til vores e-mail-indbakke, så vi kan kigge på den."

Før skulle van der Waal gøre det meste af arbejdet for at finde præcis den rejseplan, som en rejsende ønskede. Selv når de rejsende sandsynligvis selv havde søgt lidt, var der ingen måde at gemme disse præferencer på. "Vi behøver ikke at gå igennem alle de samme søgninger, som de lige har gjort," forklarer van der Waal.

Vigtigst af alt føler de rejsende, at de har mere kontrol over deres rejseoplevelse. "TravelPerk hjælper vores medarbejdere med at tage ansvar for deres egne rejser, og det får dem til at føle sig godt tilpas, fordi de kan se alle mulighederne og lægge det ind i systemet. De ved, at nogen vil se på det, og at det vil være klaret på 10 minutter."

Ikke alene modtager van der Waal en e-mailnotifikation om nye rejseanmodninger, men hun kan også logge ind og se igangværende rejser som kontoadministrator, hvilket giver hende et enkelt og effektivt værktøj til opgavestyring.

"Vi ser også vores kolleger som vores kunder, så alt, hvad der kan automatiseres eller gøres lettere ved hjælp af teknologi, kan mine kolleger virkelig godt lide. TravelPerk har gjort det lidt sjovere at rejse for dem."

Katharina Schmaehl, kontorchef

Sporing og support af rejsende på farten

En uventet fordel ved at bruge TravelPerk er muligheden for hurtigt at se aktuelle rejser. Receptionen på hovedkontoret modtager en ugentlig rapport fra TravelPerk, som indeholder den rejsende, deres destination og en beskrivelse af rejsen.

"Vores reception ved præcis, hvor kollegerne er, og hvilke kolleger der kommer på besøg," siger van der Waal. "Vi viser indkommende besøg på skærme i bygningen. Det fortæller kollegerne, at der for eksempel kommer en fra Hong Kong, så det får medarbejderne til at engagere sig i hinanden."

Derudover ved CM-medarbejderne, at de har 24/7 rejsesupport til at hjælpe med eventuelle uventede problemer. "Heldigvis er det ikke kommet så vidt, at nogen er kørt fast midt om natten, men hvis det sker, ved de, at de kan ringe og få hjælp," bemærker van der Waal.

Frigør tid til prioriteter og fremskridt

Den tidsbesparelse, som CM opnår med TravelPerk, bliver kun vigtigere, efterhånden som deres team vokser. "Før TravelPerk, hvis det var en kompliceret rejseplan, ville vi nemt bruge 45 minutter eller en time på at booke den, og det ville tage os væk fra andre ansvarsområder. Den tid har vi nu kunnet skære ned ved at lade alle vores kolleger anmode om rejser via platformen." Van der Waal kan nu bruge mere tid på CM's internationale ekspansion.

CM's forretningsrejsende kan også godt lide det tidsbesparende værktøj. "Vi er en virksomhed, der er meget fokuseret på teknologi, automatisering, og hvad vi kan gøre for at gøre tingene lettere for folk og for vores egne kunder," siger van der Waal.

"Vi ser også vores kolleger som vores kunder, så alt, hvad der kan automatiseres eller gøres lettere ved hjælp af teknologi, kan mine kolleger virkelig godt lide. De synes, det er virkelig sejt. TravelPerk har gjort det lidt sjovere at rejse for dem."