← Tilbage til bloggen

Virksomhedens rejseprogram: 5 grunde til, at din virksomhed har brug for et

18 nov 2023 6 MIN LÆSNING

Bragt til dig af TravelPerk, den førende platform for forretningsrejser.

>
Hjem>Ressourcer til virksomhedsrejser>Blog>Virksomhedens rejseprogram: 5 grunde til, at din virksomhed har brug for et

På trods af rejserestriktionerne i 2020 står det klart, at forretningsrejser er kommet for at blive Det er en vigtig del af enhver voksende virksomhed, og fagfolk bliver nødt til at fortsætte med at tage på forretningsrejser for at mødes med kunder, vurdere produkter og andre vigtige forretningsbehov.

Traditionelt har forretningsrejser været betragtet som besværlige på grund af det tidskrævende arbejde med at arrangere Travel managers skulle gennemgå hundredvis af hjemmesider for at finde de bedste priser på flybilletter og hoteller. Tidsbegrænsninger efterlod forretningsrejsende med begrænsede muligheder for indkvartering, mens koordinatorerne skyndte sig for at holde styr på deres arbejdsbyrde. Alternativt kunne virksomheder brugeet rejsebureaus tjenester og være prisgivet deres åbningstider, når de stod over for en nødsituation

Ved første øjekast kan det virke kompliceret at oprette et erhvervsrejseprogram. Heldigvis har teknologien gjort det mere overskueligt. Uanset hvor langt din organisation er nået, vil implementeringen af en klar erhvervsrejsepolitik og et effektivt erhvervsrejseprogram betale sig massivt, både i form af sparede indtægter og ressourcer. Så lad os springe ud i det og se på fem måder, hvorpå et erhvervsrejseprogram kan strømline dit erhvervsrejseprogram. 

1. Det sparer værdifuld tid, når der skal arrangeres forretningsrejser. 

At organisere rejseprogrammet for en hel virksomhed uden at udnytte den nyeste teknologi kan være et logistisk mareridt. At jonglere med flere rejseplaner, forsøge at overholde virksomhedens rejsepolitik og holde forretningsrejsende tilfredse er et vanskeligt job. Konsolidering af bookingprocessen er det første skridt til at gøre travel managers' arbejdsbyrde mere effektiv og mindre stressende! Desuden behøver rejsebooking ikke at være en hovedpine!

Med et corporate travel management-system som TravelPerk kan du lave alle dine arrangementer i ét brugervenligt online bookingværktøj. Og med den mest omfattende rejsebeholdning globalt kan vi forhandle de bedste priser for dig, så du sparer tid og penge! 

ebook download button travel management guide

2. Det hjælper med at holde dine forretningsrejsende sikre.

Som arbejdsgiver er de rejsendes sikkerhed altafgørende og en massiv forpligtelse i din omsorgspligt over for dine medarbejdere. Efter pandemiens omvæltninger er det mere afgørende end nogensinde at holde styr på dine forretningsrejsende og sikre, at du kender den seneste udvikling inden for sikkerhed.

Et administreret rejseprogram som TravelPerk kan give opdaterede sikkerhedsråd og hjælpe dig med nemt at spore alle aktuelle rejseplaner i realtid. Hvis situationen ændrer sig, står vores kundesupportteam klar 24/7, 365 dage om året, til at hjælpe med eventuelle ændringer og besvare spørgsmål. Systemer som dette er især vigtige i situationer som den, vi oplevede i 2020, hvor flere lande lukkede deres grænser natten over.

Det er unægteligt mere effektivt at outsource risikostyringen af dine forretningsrejser. Men det er trygheden ved at have adgang til disse oplysninger med et klik på en knap og kunne reagere hurtigere på uventede situationer, der er uvurderlig.

3. Fleksibilitet vil fortsat være afgørende for forretningsrejser i en verden efter nedlukningen.

Selv når restriktionerne lettes, er der stor usikkerhed om, hvornår vi vil kunne rejse. Hvis 2020 har lært os noget, så er det, at omstændighederne hurtigt kan ændre sig, og fleksible billetpriser vil være afgørende i en overskuelig fremtid. Efterhånden som landene kæmper med nye varianter, nye udbrud og forskellige vaccinationsrater, vil de hver især have regler og restriktioner, der vil ændre sig tilsvarende.

Det kan være svært for forretningsrejsende at navigere i denne omvæltningstid. Det vil være meget nemmere at holde sig ajour med eventuelle ændringer, hvis din rejseplan er booket og gemt ét sted.

Hos TravelPerk forstår vi, at planer nogle gange må ændres. Derfor tilbyder vi med FlexiPerk en garanteret refusion på mindst 80% på alle aflysninger, du er nødt til at foretage, uden at stille spørgsmål. Og takket være TravelPerks Trip Assistant-mobilapp til IOS og Android kan dine forretningsrejsende holde øje med eventuelle ændringer og rejse stressfrit med adgang til alle deres rejseplanoplysninger, selv når de ikke kan komme online. 

4. Det holder medarbejderne gladere og sundere på rejsen. 

Tidligere var travel managers nødt til at gennemse et dusin hjemmesider eller stole på et rejsebureau for at finde de bedste forretningshoteller til deres rejsende. Tidsbegrænsninger eller dårlige anbefalinger betød, at forretningsrejsende ofte endte med begrænsede indkvarteringsmuligheder. Med TravelPerk kan du indtaste din rejsepolitik for medarbejderne herunder rejsebudgetter, på mindre end to minutter. Derefter kan medarbejderne vælge fra vores omfattende rejseoversigt for at finde det, der passer bedst inden for din prisklasse.

At bruge et system, der giver medarbejderne en vis autonomi over deres rejsemuligheder, øger deres tilfredshed på arbejdspladsen Det gør en stor forskel for forretningsrejsende at vide, at de ikke sidder fast i nærheden af lufthavnen, når de hellere vil være tættere på deres forretningsmøder. Eller måske vil de gerne flyve med American Airlines for at samle nogle air miles eller bo på et Hilton-hotel for at drage fordel af deres loyalitetsprogram.

Vores enkle interface gør det intuitivt at vælge muligheder. I mellemtiden kan både rejse- og økonomiansvarlige administrere rejsebudgetter og sikre, at virksomhedens rejsepolitik overholdes med vores godkendelsessystem i appen.

5. Det hjælper med at spore rejseudgifter og reducere rejseudgifter. 

At holde styr på rejseomkostningerne for et helt team, for slet ikke at tale om en organisation, kan være en besværlig opgave. I forsøget på at finde frem til bundlinjen kan du spilde meget tid på at finde forskellige fakturaer, opdatere registre og betale konti. Med TravelPerk modtager du kun én faktura, hvilket reducerer antallet af betalinger og den tilhørende administration.

Derudover kan du til enhver tid få en detaljeret rapport over dine rejseudgifter. Disse rapporter er fuldt tilpassede og kan opdeles med mange filtre, herunder team, projekt, datointerval eller lokation, så du får et mere detaljeret indblik i rejseomkostningerne. Og hvis du er momsregistreret, kan vi hjælpe dig med at spare op til yderligere 20% på dine årlige rejseudgifter med vores specificerede rapporter, lige til at sende til skattevæsenet!

Teknologi kan strømline alle dine rejseadministrationsbehov. 

Hos TravelPerk ved vi, hvor kompliceret forretningsrejser tidligere har været. Det er derfor, vi stræber efter at gøre forretningsrejser problemfri og ligetil med en rejseløsning, der passer i lommen. Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan TravelPerk kan hjælpe din virksomhed med at etablere en rejsepolitik, rejsebooking, udgiftsstyring og risikostyring, er du velkommen til at kontakte vores salgsteam. I en kort demo kan vi føre dig gennem vores onlineplatform og forklare de funktioner, der kan forenkle administrationen af forretningsrejser for din organisation.

Did you find this article useful?

If you did, please follow us on our social media accounts on LinkedIn or Instagram. Please share the article with your friends or colleagues!

Gør forretningsrejser enklere. For altid.

  • Se vores platform i aktion. TravelPerk, som tusindvis af virksomheder verden over har tillid til, gør det nemmere at administrere forretningsrejser med mere fleksibilitet, fuld kontrol over udgifterne med nem rapportering og muligheder for at udligne dit CO2-aftryk.
  • Find hundredvis af ressourcer om alt, hvad der har med forretningsrejser at gøre, lige fra tips om at rejse mere bæredygtigt til råd om, hvordan man opretter en forretningsrejsepolitik og styrer sine udgifter. Vores seneste e-bøger og Blogindlæg har dækket dig ind.
  • Gå aldrig glip af en opdatering. Hold kontakten med os på det sociale for de seneste produktudgivelser, kommende begivenheder og artikler, der lige er kommet ud af trykken.